Pada mingu ini kami telah berpeluang untuk meneruskan sesi perbincangan untuk tugasan perbandingan kurikulum kumpulan masing-masing. Tugasan kami bertajuk Perbandingan kurikulum antara Malaysia dan negara yang kami telah pilih. Sebagaimana yang saya terangkan di dalam refleksi yang lepas, kami telah membuat perbandingan antara kurikulum Malaysia, Australia, Malta, Indonesia dan New York untuk pendidikan menengah. Setiap ahli kumpulan kami dikehendaki mencari dokumen kurikulum asli bagi negara yang telah dipilih serta membuat pembacaan melalui jurnal - jurnal supaya perbandingan yang dibuat ini lebih tepat dan memberi makna.
Setelah perbandingan kurikulum bagi negara - negara tersebut dibuat, kami harus menyediakan satu pelan pengajaran untuk kumpulan kami sendiri. Kami telah memilih tajuk Kecederungan Memusat (Mod, Median, Mean) untuk peringkat menengah. Tajuk ini adalah di bawah tema Statistik dan Kebarangkalian. Pensyarah telah menyeru kami sebagai pelajar agar mengunakan pemikiran kognitif, kreatif dan inovatif. Untuk pelan pengajaran kami ini, kami telah memilih model Gagne 's Nine Step of Instruction dalam merekabentuk pengajaran seperti yang kami telah belajar.
Secara keseluruhannya, kami telah mencapai kata sepakat untuk memperbaiki segala kelemahan kami pada sebelum ini dan berazam untuk menghasilkan yang terbaik pada masa akan datang. Sesungguhnya bekerja dalam kumpulan ini adalah sangat penting, ianya memerlukan komitmen yang tinggi daripada semua ahli kumpulan selain dapat memupuk semangat kerjasama dan bertoleransi sesama kami.
Kumpulan kami dapat berbincang ini kami dapat berbincang dengan baik dan pembahagian tugas juga berlaku secara adil. Dengan persefahaman yang wujud di antara ahli kumpulan dapat menghasilkan kerja yang berkualiti. Idea - idea yang bernas juga dapat dikongsi bersama. Dengaan komitmen yyang diberikan ini juga akan membentuk kami menjadi insan yang lebih bertanggungjawab dan berdedikasi semasa membuat tugasan yang diberi.
No comments:
Post a Comment